Učiteljica odpuščena iz katoliške šole, ker živi skupaj z izven zakonskim partnerjem

Učiteljica odpuščena iz katoliške šole, ker živi skupaj z izven zakonskim partnerjem

Dolgoletna učiteljica na katoliški šoli v mestu Surrey v Kanadi pravi, da ji šola ni podaljšala pogodbe o zaposlitvi, ker so ugotovili, da živi skupaj z izven zakonskim partnerjem.

S tem naj bi kršila določbo v njeni pogodbo o zaposlitvi, ki prepoveduje kakršnokoli spolno aktivnost izven heteroseksualnih porok.

Nekdanja učiteljica je povedala, da so jo na šoli od nje zahtevali zelo zasebne informacije, kot na primer s kom živi, ali je spolno aktivna, ali je noseča, ali je istospolno usmerjena… Še posebej je jezna, ker polovico vsega financiranja šole prispeva država in s tem sodeluje pri diskriminatornih praksah na šoli.

Ta šola ni edina verska šola v Kanadi, ki ima diskriminatorno politiko zaposlovanja. Mnogim so takšne diskriminatorne izjeme dovoljene, ker se štejejo kot, da so upravičeni do izjeme zaradi svojih verskih prepričanj.

učiteljica

Učiteljica je razložila, da se je v šoli zaposlila pred desetimi leti, ko je bila poročena. Kasneje se je ločila in je živela s svojim novim partnerjem v izven zakonski zvezi. Šolski nadzornik jo je nekega dne poklical v pisarno in ji razložil, da ji po šestih mesecih ne bodo podaljšali pogodbe o zaposlitvi. Kot znak nestrinjanja z odločitvijo se je raje odločila takoj dati odpoved.

Predstavniki šole se ne strinjajo, da se obnašajo diskriminatorno do svojih zaposlenih. Pravijo, da njihova politika ni diskriminatorna, ker ljudje ne rabijo delati ravno na njihovi šoli, ampak se lahko zaposlijo kje drugje. Pravijo, da so zelo transparentni glede svojih vrednost in jih ne skrivajo ne pred svojimi zaposlenimi, kot splošno javnostjo.

Šola je v šolskem letu 2017/2018 dobila približno 5 milijonov kanadskih dolarjev javnih sredstev za financiranje njihovega programa. To predstavlja približno polovico vseh njihovih sredstev.

Nasprotniki financiranje katoliških šol pravijo, da ljudje imajo pravico, da se njihovi otroci izobražujejo v zasebnih in ne javnih šolah, ki imajo drugačne vrednote in temu ne nasprotujejo. Vendar menijo, da takšne šole sploh ne bi smele biti javno financirane.